دبی یکی از شهرهاییه که بیشترین سرعت پیشرفت رو داشتن. در دهه ۱۹۶۰، این شهر تنها یه بیابان بی آب و علف با تعدادی ساختمون بود اما حالا پرجمعیت ترین شهر امارات متحده عربیه. می دونستین که درست در میان صحرایی در این شهر یه پیست اسکی هست؟

اینجا به حقایق جالبی درباره این شهر می پردازیم که شاید متعجب تون می کنه.

۱- پلیسای دبی ماشینای لوکس و اسپورت دارن

در میان خودروهای مورد استفاده پلیسای دبی ماشینای گران قیمتی مثل فراری، مرسدس و استون مارتین هست.
البته این ماشینا بیشتر واسه نمایش در برنامه ها و نمایشگاه ها استفاده می شن، اما بعضی وقتا هم پلیسای این شهر رو می بینین که سوار بر این خودروهای لوکس مشغول گشت زنی در مناطق ثروتمندتر دبی که مورد استقبال گردشگران قرار دارن هستن.

به لطف رشد اقتصادی این کشور، بعضی از شهروندان پولدار اون استطاعت خرید ماشینای لوکس رو دارن. در وقتی که عمل خلاف قانونی از صاحبان این ماشینا سر بزنه، پلیسای دبی می تونن با ماشینای اسپورت شون اونا رو تعقیب کنن.

در دبی هزاران خودروی پر سرعت ول شده هست.

دلیل این مسأله اون هستش که این ماشینا قبل از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۹ این کشور خریداری شدن. وقتی لقتصاد امارات متحده عربی سقوط کرد، خیلی از مردم زیر بار قرضای سنگینی رفتن و برشکست شدن. اونا چاره ای جز رها کردن خودروهایشان نداشتن تا مجبور به پرداخت مالیات نباشن.

 

۲- هفتاد و هفت درصد مردم مهاجر هستن

 

تنها ۲۳ درصد از ساکنان این شهر متولد کشور امارات متحده عربی هستن. کارگرانی که در کار ساخت ساختمانای جدید دبی هستن، معمولا از کشورای پاکستان، هند و بنگلادش هستن. زندگی این کارگران فرق بسیار زیادی با سبک زندگی باشکوه شهروندان امارات متحده عربی داره.

 

۳- شیخا حیوانات خونگی عجیبی دارن

 

 

 

افراد پولدار سلیقه نامتعارفی دارن و شهروندان دبی هم از این قانون مستثنی نیستن. شیخا و تاجران پولدار این کشور در گذشته حیوانات خونگی ای مثل شیر، ببر و چیتا داشتن. اما امروزه نگهداری از اینجور حیواناتی در امارات متحده عربی ممنوعه، چون قانونی در این کشور به تصویب رسیده که مالکیت خصوصی و خرید و فروش حیوانات وحشی و خطرناک رو منع می کنه.

۴- قانون پرداخت مالیات فقط در دبی اجرا می شه

در گذشته دبی شهری بدون مالیات بود. پرداخت مالیات در این شهر پروژه ای ۱۰ ساله س که بعد از سقوط اقصادی این شهر اجرا شد.
دلیل اصلی اجرای این قانون، تلاش واسه افزایش درآمد دبی بود.

امارات متحده عربی قانون مالیات بر ارزش افزوده رو با اندازه ۵ درصد از اولین ژانویه سال ۲۰۱۸ اجرایی کرد.
با این حال، هنوز مالیاتی به بیشتر اجناس، خدمات درمانی و آموزش تعلق نگرفته.

نوشته دیگر :   مروری بر تمامی عناوینی که برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شده اند [قسمت دوم-پایانی]

اندازه مالیات بر ارزش افزوده این کشور در مقایسه با استانداردهای جهانی تقریبا پایینه. بخش خرده فروشی در این کشور پشتیبانی می شه و افزایش قیمتا واسه مردم کم درآمد یه شوک نیس.

۵- تغییرات شهر با سرعتی برق آسا اتفاق می افته

از سال ۲۰۱۴، دبی یکی از شهرهاییه که بیشترین سرعت پیشرفت رو داشتن و این سرعت به قدریه که ۴۲ ایستگاه متروی اون فقط در ۳ سال ساخته شدن. ۲۰ درصد از همه جرثقیلای بالابر در دبی هستن.

علاوه بر این، دبی در حال ساخت بزرگ ترین پارک تفریحی دنیا به نام دبی لنده که شامل جزایر مصنوعی و چندین تفریحگاه میشه.

۶- هتل برج خلیفه پوشیده از طلا هستش

برج خلیفه یکی از باشکوه ترین هتلای دنیا هستش.

۸ هزار متر مربع ورق طلای ۲۲ عیار در تزئینات این هتل به کار رفته و این مقدار به قدریه که با اون میشه ۴۶۲۶۵ بار تابلوی مونالیزا رو با طلا پوشاند!

۷- روباتا در مسابقات شتر سواری شرکت می کنن

در دبی به جای مسابقات اسب سواری عادی، مسابقه شتر سواری برگزار می شه.
اما باحال اینکه در بعضی از این مسابقات روباتا به جای مردم شرکت می کنن. قیمت این رباتا از ۳ هزار تا ۱۰ هزار دلار فرق داره.
هر ساله به تعداد تماشاچیان این مسابقات اضافه می شه.

۸- پروژه جدید دبی از کشور موناکو بزرگ تر میشه

این منطقه که در زیر یه گنبد ساخته می شه، ۴/۵ میلیون متر مربع مساحت داشته و شامل چندین سالن تئاتر، مرکز خرید، هتل و پارک میشه. این پروژه فقط واسه استفاده عابران پیاده میشه و مناسب بودن دمای درون اون به وسیله کامپیوترها کنترل می شه.

۹- یه پیست اسکی سرپوشیده در وسط شهر هست

یه پیست اسکی سرپوشیده به مساحت ۲۲۵۰۰ متر مربع در بزرگ ترین مرکز خرید دبی هست.
کوه مصنوعی این تفریحگاه ۸۵ متر ارتفاع و ۴۰۰ متر طول داره و دارای  ۵ سراشیبیه. در کنار این سراشیبیا یه پارک بازی به وسعت ۳ هزار متر مربع هست که از امکانات تفریحی متنوعی مثل سرسرهای سورتمه سواری، برجای صخره نوردی و غار یخی برخورداره.