شرایط وام ازدواج ۹۸ اعلام شده.

شرایط وام ازدواج ۹۸ واسه زوجینیه که تاریخ عقد اونا پس از ۱ فروردین ۹۶ باشه. از دیگر شرایط وام ازدواج ۹۸ اون هستش که برگردوندن وام باید ۵ ساله باشه. دیگه شرایط وام ازدواج ۹۸ اون هستش که کارمزد وام، ۴ درصده. از دیگر شرایط وام ازدواج ۹۸ داشتن ضامنه. در شرایط وام ازدواج ۹۸ اومده که زن و شوهر اگه از یه شعبه اقدام می کنن، یه ضامن بسه. از دیگر شرایط وام ازدواج ۹۸ اون هستش که ضامن باید کفایت سرمایه داشته باشه.

در شرایط وام ازدواج ۹۸ آماده س که ثبت نام اینترنتی در سامانه بانک مرکزی الزامیه. از دیگر شرایط وام ازدواج ۹۸ اون هستش که زن و شوهر، قبلا سابقه دریافت وام ازدواج نداشته باشن. در بخشنامه وام ازدواج ۹۸ امده که ضامن، نباید چک برگشتی داشته باشه. از دیگر شرایط وام ازدواج ۹۸ اون هستش که زن و شوهر قبلا وام ازدواج نگرفته باشن و مهم نیس که ازدواج چندم اونا هستش.
سابقه طلاق زن و شوهر، ربطی به شرایط وام ازدواج ۹۸ نداره.

چند سالیه که به خاطر آسون کردن در کار ازدواج به زن و شوهر پرداخت می شه و همیشه نرخای زیاد و کارمزد متغیر داشته.
در شرایطی که کشور با بیشتر از ۱۲ میلیون نفر مجرد زیر ۴۰ سال روبروست و سن باروری در کشور زیاد شده و تماشاگر روند در حال افزایش  افزایش سن مجردان در کشور هستیم، مشوقی به نام وام ازدواج که این روزا به ۶۰ میلیون تومن با کارمزد ۴ درصد رسیده، اونطور که انتظار می رفت، نتونسته کشور رو از بحران ازدواج و جمعیت مجرد خارج کنه.

وقتی جریان بررسی لایحه بودجه ۱۳۹۷ در مجلس اجرایی شد، نمایندگان دوباره افزایش مبلغ وام ازدواج از ۱۰ به ۱۵ میلیون تومن رو مطرح کردن و طولی هم نکشید که با موافقت رئیس جمهوری و تصویب قانون بودجه وام ازدواج از ۱۰ به ۱۵ میلیون تومن واسه هر زوج زیاد شد.
بانک مرکزی در سال ۹۸ وام ازدواج ۶۰ میلیونی رو به شبکه بانکی ابلاغ و از یه چند وقت پیش بانک‌ها در این مورد اقدام کردن.

شرایط جدید دریافت وام ازدواج در سال ۹۸

خواهندگان وام ازدواج که از قبل از اجرایی شدن سیاست جدید ثبت نام کرده‌ان هم شامل وام ۳۰ میلیونی می‌شن یعنی مبلغ پرداختی به اونا به جای ۱۵ میلیون ۳۰ میلیون تومن میشه. در شرایط جدید مهلت برگردوندن وام ازدواج ۶۰ ماهه شده و البته به مانند گذشته شامل کارمزد ۴ درصدی میشه. در سال ۹۸ با در نظر گرفتن طولانی شدن صف وام ازدواج که به بیشتر از ۵٠٠ هزار نفر می رسید، طرح ضربتی وام ازدواج به مرحله اجرا درآمد و بانکها به طور دوبرابر این تسهیلات رو پرداخت کردن و در این مدت صف وام ازدواج به کمتر از ۵٠ هزار نفر رسید.

سال ۹۶ با اجرای طرح ضربتی در کل تسهیلات ازدواج در اختیار یه میلیون و ۱۸۰ هزار نفر قرار گرفت که سقف این وام هم ۱۰ میلیون تومن بود در نتیجه صف خواهندگان وام ازدواج از بین رفت. به جز این، ظرف مدت گذشته از سال ۱۳۹۷ که بخشنامه افزایش سقف وام ازدواج تا ۱۵ میلیون تومن ابلاغ شده، ۲۰ هزار فقره وام ازدواج به مبلغ ۲۸۳ میلیارد تومن پرداخت شده و ۲۱۸ هزار نفر هم در حال تکمیل پرونده خود هستن. اگه در سال ۹۷ (سال پشتیبانی از کالا ایرونی) به دنبال وام ازدواج هستیم، همه شرایط و مدارک رو در همین گفتار بخونین.

مراحل دریافت وام ازدواج در سال ۱۳۹۸

    • مطالعه دقیق شرایط و دستورالعمل اخذ وام ازدواج ، قبل از ثبت نام.
    • ثبت نام و کامل کردن فرم مربوطه از راه سایت واسه هر یک از زوجین به شکل جداگونه.

  • دریافت کد رهگیری ۱۰ رقمی.
    • مراجعه به سایت پس از تعیین شعبه، جهت اطلاع از شعبه عامل دادن وام ازدواج.
    • یه وقتی تعیین شعبه از طرف بانکا با در نظر گرفتن اندازه منابع قرض الحسنه قابل دادن بانک، مورد اقدام قرار می گیره.
    • مراجعه به شعبه معرفی شده ظرف بیشترین حد ۱۲ روز کاری، با به همراه داشتن مدارک لازم.
  • اتمام مراحل اخذ وام در شعبه مربوطه.
  • در صورت نبود مراجعه به شعبه مربوطه در مدت زمان تعیین شده ، اطلاعات ثبت نامی شما حذف می شه.

 

شرایط عمومی متقاضیان تسهیلات ازدواج

 

  • تابعیت ایران
    • به هر یک از زوجین مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات ازدواج تعلق می‌گیرد.

  • سابقه دریافت وام ازدواج رو نداشته باشه.
  • کلیه شهروندان ایرانی بیرون مرز کشور که گواهی ازدواج اونا به وسیله سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیرون مرز کشور صادر شده ، قادر به ثبت نام بوده و گواهی ازدواج اونا که ممهور به مهر کنسولگری ایران در کشور نامبرده می‌باشه به عنوان سند ازدواج تلقی می‌شه .
  •  اقرارنامه ازدواج یا هر مدرک مشابه که در سایر ادیان رسمی به وسیله مراکز اقلیت‌های دینی در داخل کشور مورد تایید قرار گیرد برابر عقدنامه تلقی گردیده و این متقاضیان نیز قادر به ثبت نام هستن .
  • دارا بودن کارت ملی ( موقت یا دایم ) و کد پستی محل سکونت درخواست کننده .
  • با در نظر گرفتن امکان دادن تسهیلات ازدواج به هر ایرونی، اگه درخواست کننده وام ازدواج قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشه، (بر خلاف ازدواج دوم یا بیشتر) می تونه از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بهره مند شه .
  • به هر کدوم از خواهندگان فقط یه مرتبه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق میگیره.
  • خواهندگان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از تاریخ وقوع عقد، به مدت ۲ سال شمسی (۲۴ ماه)، مهلت ثبت نام جهت به کار گیری تسهیلات موصوف رو دارن .

مدارک لازم واسه دریافت وام ازدواج در سال ۹۸

  • اصل و کپی سند ازدواج .

 

  • اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه‌های زوجین .

 

  • اصل و کپی شناسنامه‌های ضامنین .

  • اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دایم ) زوجین .

 

 

  •  اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دایم ) ضامن .

 

    • کد پستی ده رقمی و نشانی کامل محل سکونت زوجین .

 

 

 

  • کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام .

 شرایط ضامنین (یکی از موارد ذیل به تشخیص بانک مربوطه)

اگه زوجین در سامانه ازدواج هر دو یک بانک رو انتخاب کرده باشن، ارائه یک ضامن معتبر، به شرط کفایت میزان حقوق دریافتی اون ضامن برای اقساط هر دو قرارداد زوجین مکفیه . اگه متقاضی در صف همون بانک دریافت کننده یارانه خود باشه، مراتب در چارچوب مفاد نامه شماره ۵۶۲۰۲‏/۹۶ مورخ ۲۷‏/۲‏/۱۳۹۶ موضوع دادن تسهیلات به پشتوانه یارانه واریزی قابل اجراه.

چنانـچه درخواست کننده دریافت ‌تسـهیلات ازدواج، کارمند رسمی ‌یا پیمانی ‌دولت، نیروی نظامی و انتظامی، نه هادها و موسسات  عمومی (نظیر شهرداری و بنیاد، کمیته‌امداد، هـلال‌احمر) باشه، ارائه گواهی تـعهد کسر اقساط از  سازمان مربوطه به همراه ارائه فـیش حقوق وحکم کارگزینی، و در صورتیکه مونده حقوق نامبرده کفایت نماید، نیازی به اخذ ضامن نیس.
ضمانت یک نفر کارمند رسمی، پیمانی، بازنشسته دولت، نــیروی نظامی و انتظامی، نـهادها و مـوسسات  عمومی (نظیر شهرداری و بنیاد، کمیته امداد، هلال احمر)، کارگر یا کارمند شرکت‌های تولیدی صنعتی بزرگ و فعال، با ارائـه آخرین فیش حقوقی و حکم کارگزینی و … امکان پذیره.

ضمانت یک نفر کاسب دارای پروانه کسب که در زمان دادن تسهیلات دارای فعالیت اقتصادی دایر باشه یا ضمانت‌ یک نفر دارنده حساب جاری فعال وخوش حساب که به تایید و تشخیص شعبه پرداخت کننده رسیده باشه. در مورد متقاضیان تسهیلات در مناطق روستایی، ضمانت یک نفر ساکن داهات که اهلیت و صلاحیت ایشون به وسیله شورای اسلامی داهات تایید شه (ممهور به مهر شورا).

 

روش ثبت نام و شرایط وام ازدواج ۹۸

 

کلیه متقاضیان وام ازدواج که دارای شرایط فوق می‌ باشن، اول باید از طریق همین سایت ثبت نام کرده و فرم مربوطه رو تکمیل نمایند که در صورت موفقیت آمیِز بودن مراحل ثبت نام ، یک کد رهگیری ده رقمی که به طور کامل پنهونی بوده و مربوط به درخواست کننده می‌باشه، به شخص ثبت نام کننده داده می‌شه.

متقاضیان موظف هستن جهت اطلاع از وضعیت ثبت نام خود و هـمچنین نام شعبه مربوطه جهت مراجعه واسه اخذ وام ازدواج، به همین سایت مراجعه کرده و در صورتیکه شعبه عامل دادن وام برای درخواست کننده تعیین شده باشه باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، ظرف یه وقتی که از طرف سایت اعلام می‌شه ، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اتمام مراحل اخذ وام اقدام نمایند. بدیهیه در صورت نبود مراجعه متقاضیان در زمـان تعیین شده ، ثبت نام اونا کان لم یکن تلقی می‌شه .

 مدت برگردوندن تسهیلات و کارمزد شرایط وام ازدواج ۹۸

مدت برگردوندن تسهیلات ۶۰ ماهه با اقساط مساوی بوده و سررسید اولین قسط ، یک ماه پس از پرداخت تسهیلات مزبور می‌باشه اندازه کارمزد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ۴ درصد تعیین می‌شه .

دستور العمل اجرایی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه شرایط وام ازدواج ۹۸ ایثارگران

ماده ۱– تسهیلات موضوع این دستور العمل از محل منابع قرض الحسنه بانکای عامل و به میزان دو برابر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج واسه افراد عادی پرداخت می شه.

ماده ۲– درخواست کننده ایثارگری می تونه در سامانه ازدواج ثبت نام نماید که مثل سایر متقاضیان ازدواج، قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشه و بیشترین حد از تاریخ وقوع عقد تا ۲ سال شمسی (۲۴ ماه)، نسبت به ثبت نام در سامانه ازدواج اقدام نماید.

ماده ۳– با در نظر گرفتن ماده (۵۰) قانون کامل خدمات رسانی به ایثارگران، افراد ایثارگر مشمول، فقط شامل خود جانبازان، آزادگان و فرزندان اونا و فرزندان تماشاگر می باشن.

ماده ۴- مدت برگردوندن تسهیلات موصوف، مثل سایر متقاضیان بیشترین حد ۵ سال (۶۰ ماه) می باشه.

ماده ۵– پرداخت تسهیلات موضوع این دستورالعمل از زمان ابلاغ مصوبه قابل اجراه.

ماده ۶- رعایت سایر شرایط و قوانین اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای این تسهیلات الزامی می باشه.

ماده ۷- درراستای اجرای ماده ۵۰ قانون خدمات رسانی به ایثارگران، و دادن وام ازدواج به خونواده شهدا، جانبازان و ایثارگران براساس بندهای (ز)، (ح) و (ط) ماده ۱ دستور العمل قانون خدمات رسانی به ایثارگران ، درصورتی که استعلام وضعیت مشمولین نامبرده در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جهت بهره مندی اونا از تسهیلات موصوف از راه وب سرویس میون این بانک و بنیاد شهید (واسه ازدواج دوم و اگه درخواست کننده در ازدواج قبلی از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره مند نشده باشه) مثبت درج شه، مورد اقدام قرار میگیره:

ز ) خونواده تماشاگر: خونواده‌های معظمی که در راه برتری اهداف عالیه انقلاب اسلامی و مقابله با دشمنان انقلاب یکی از اعضای خونواده‌شون (پدر، مادر، همسر، بچه) شهید یا مفقودالاثر یا اسیر شده باشه.

ح ) خونواده ایثارگران: خونواده‌های جانبازان و آزادگان که شامل همسر، بچه و والدین اونا می‌شه و مشمول شرایط وام ازدواج ۹۸ هستن.

ط ) در صورت فوت جانبازان و آزادگان مشمول این قانون، خدمات و امتیازات مربوط، به خونواده تحت تکفل اونا تعلق می‌گیرد و مشمول شرایط وام ازدواج ۹۸ هستن

نوشته دیگر :   واردات ۱۳۳۹ کالا از «بیسکویت و شیر خشک» تا «خودرو» ممنوع شد: نگاهی بر ارز بری محدود کالاهای ممنوعه