سامسونگ رو میشه یکی از پیشتازان در میدون تولید لوازم خونگی دونست که نوآوریای بسیاری رو هم تا به امروز در این میدون داشته.
این شرکت تازگیا از یخچال ساید بای ساید «سری فود شوکیس» خود رونمایی به عمل آورده که راهکارهایی تازه رو واسه نظم بخشیدن به مواد غذایی و چیدمان اونا در اختیار مصرف کنندگان قرار می ده.

دیدن قوطی‌های شیری که تاریخ انقضای اونا به اتمام رسیده، میوه‌های پلاسیده و خرابی که دیگه قابل خوردن نیستن یا بسته‌های خالی مواد غذایی که هنوز در یخچال نگهداری می‌شن واسه بیشتر افراد منظره‌ای تکراریه. بارها پیش اومده که یه سری از خوراکی‌ها در یخچال‌ها مخفی می‌شن و اعضای خونواده نمی‌تونن خیلی راحت اون‌ها رو ببینن و مصرف کنن. دلیل اصلی اونم به هم ریختگی و جمع شدن خوراکی‌ها و مواد غذاییه که به دلیل نبود وجود فضای کافی در یخچال و همینطور نبود طبقه و محفظه‌ خاص هر خوارکی پیش میاد.

چقدر راحت هستین که مهمون خونه شما در یخچال رو باز کنه؟ واسه شمام پیش اومده که در اینجور لحظاتی دوست داشتین قبل از این فرصتی جهت مرتب کردن یخچال پیدا کرده بودین؟ اگه جواب شما مثبته نگران نباشین این مشکل فقط واسه شما نیس، به طور مثال در اروپا ۶۹ درصد افراد با شمام عقیده‌ان.

علاوه بر این مشکلات بهم ریختگی مواد غذایی در یخچال‌ها باعث می‌شه تا افراد زمان زیادی رو واسه پیدا کردن خوراکی مورد علاقه خود پای یخچال بایستند و همینطور که هوای سرد از یخچال خارج می‌شه مشغول گشتن و زیر و رو کردن غذاها شن. با این کار علاوه بر هدر رفتن وقت خود، موجب هدر رفتن انرژی و سرمای یخچال می‌شن که در آخر پلاسیدگی و خرابی زودرس غذاها رو به دنبال داره.

رقابت‌های این چنینی واسه خونواده‌ها باعث شده تا سامسونگ یخچال‌های سایدبای‌ساید سری فود شوکیس (Food Showcase) خود رو طراحی و روونه بازار کنه، یه راه حل خلاقانه واسه ایجاد آسون نظم و ترتیب در یخچال. این یخچال‌ها هماهنگ با نیازای خونواده‌های امروزی ساخته شده‌ است،  چون بررسی‌ها نشون می‌دهد، در هر خونه تنها یه یا دو نفر واسه جفت و جور غذا مشارکت دارن ولی بقیه افراد خونواده هم دائم ازش استفاده می‌کنن پس به لطف جداسازی فضاها براساس نیاز افراد، ایجاد نظم، دسترسی آسون و سریع تضمین می‌شه. در این سری از یخچال‌های سامسونگ با داشتن دو در به طور کامل جدا از هم در قسمت یخچال، یه بخش قفسه‌بندی به طور کامل جدا از هم ایجاد شده.

این بخش خاص که شوکیس اسمشه، محلی واسه قرار گرفتن غذاهای پرکاربرد و مورد علاقه اعضای خونواده س. شوکیس شامل ۶ محفظه س که به ترتیب از بالا به پایین واسه مواد لازم آشپز، بزرگسالان و خوراکی‌های کودکان خونه طبقه‌بندی شده.
محفظه‌های درِ شوکیش با هوشمندی و ظرافت خاصی دقیقا متناسب با شرایط فیزیکی اعضای خونواده و ابعاد هر خوراکی تقسیم‌بندی و طراحی شده‌ان. طبقات خارجی یخچال به سه محفظه تقسیم شده که هر کدوم می‌تونه مواد زیر رو به تناسب نیاز خونواده داشته باشه:

نوشته دیگر :   اینستاگردی روزیاتو: وقتی الناز شاکردوست از شمعدانی هایش می ­گوید

 

  • محفظه‌ی آشپزی (طبقه بالا) – پنیر و سس‌ها

 

  • محفظه‌ی خونواده (طبقه وسط) – نوشیدنی‌ها و اسنک‌ها
  • محفظه کودکان (طبقه پایین) – غذاهای مخصوص خردسالان

با در نظر گرفتن این موضوع می‌توان بطری‌های شیر و نوشیدنی‌ها، شیشه‌های مربا و ترشی، سس‌ها و تنقلات جور واجور کودکان رو واسه دسترسی راحت‌تر اون‌ها در سبدهای پایینی قرار داد. هم اینکه واسه راحتی هر چی بیشتر می‌توان یکی از ۶ طبقه شوکیس رو واسه وعده غذایی خاص تعیین کرد.
به طور مثال در زمان خوردن صبحونه که همه واسه رفتن به مدرسه، دانشگاه و محل کار خود عجله دارن می‌توان به سرعت تموم غذاهای لازم رو از روی طبقه مخصوصی که در شوکیس قرار داره برداشت و روی میز صبحونه حاضر کرد.

با داشتن یخچال‌های مجهز به درِ شوکیس مواد غذایی پرکاربرد و مورد علاقه هر عضو خونواده در محفظه‌ای مخصوص قرار می‌گیرد تا خیلی راحت و با کمترین اتلاف وقت و انرژی بشه غذای مورد نظر رو پیدا کرد.
براین پایه غذاهایی که زود فاسد می‌شن مانند لبنیات و مواد غذایی این چنینی همیشه در جلوی دید هستن تا دیگه غذایی دور ریخته نشه.

علاوه بر قسمت شوکیش، محفظه داخلی با کشوهای عمیق و جادار مخصوص موادی مانند گوشت، مرغ، میوه و سبزیجات قرار داره.
نکته مهم در این جا کمکیه که درِ شوکیس به حفظ و تازگی غذاهای محفظه داخلی می‌کنه. با قرار گرفتن غذاهای پرکاربردی مانند پنیر، نوشیدنی‌ها، سس و… در محفظه شوکیس دمای داخلی یخچال کمتر تغییر می‌کنه و باعث می‌شه تا غذاهایی که در محفظه داخلی هست طعم طبیعی خود رو حفظ کنن.

یخچال‌های فود شوکیس سامسونگ که با نام FSR تولید و روونه بازارهای جهانی شده‌ان، از فناوری Multi Flow واسه ورود هوای سرد از همه کشوها و محفظه‌ها و در نتیجه ایجاد دمای برابر در داخل دستگاه بهره می‌برند. ضمن اینکه در داخل شوکیس صفحه خنک‌کننده‌ای قرار داده شده که با هر بار باز شدن درِ یخچال به سرعت کاهش دما رو جبران می‌کنه. این فناوری منحصربه‌فرد که Metal Cooling نام گرفته باعث حفظ تازگی و طعم اصلی مواد غذایی داخل شوکیس می‌شه.

سری جدید سایدباید‌سایدهای فودشوکیس سامسونگ دارای برچسب انرژی A++ و A+ هستن و از سیستم سرمایشی Twin Cooling Plus استفاده می‌کنن. این سیستم پیشرفته با خنک‌سازی جداگونه یخچال و فریزر تازگی بیشتر مواد غذایی رو دلیل می‌شه.

سایدبای‌سایدهای فود شوکیس سامسونگ با داشتن درِ شوکیس و محفظه‌های زیاد و جادار غذاها، خوراکی‌های صاحبش رو با هوشمندی و ظرافتی خاص سازماندهی و مرتب می‌کنه. این سری از یخچال‌های سامسونگ در مدل‌های FSR14، FSR12 وFSR2 در بازار ایران عرضه شده.