کمپرسورهای هوا چگونه کار می کنند

کمپرسورهای هوا کار ظریف و متمرکز دندانپزشک مدرن را بسیار آسان می کند. کمپرسور تخصصی هوای دندانپزشکی تولید شده توسط کمپرسورهای دنتی شاین از قدرت و فناوری هوای تصفیه شده برای رساندن هوای قوی و تصفیه شده به ابزارهای دندانپزشکی که در عمل به آنها وابسته هستید استفاده می کند. سلفی با دندان های بهتر

کمپرسورهای هوا چگونه کار می کنند؟

یک کمپرسور هوا به این صورت کار می کند که هوای موجود را از بیرون می کشد، و با پیستونی که توسط یک موتور الکتریکی یا مکانیکی به حرکت در می آید، هوا را به مخزن نگهدارنده فشار می دهد، جایی که هوا تحت فشار می تواند برای برق انداختن ابزارها یا تمیز کردن تجهیزات استفاده شود. . انواع مختلفی از کمپرسورهای هوا این کار را انجام می دهند و معمولاً با توجه به مقدار هوای فشرده مورد نیاز برای تکمیل حجم کار متفاوت هستند.

به عنوان مثال، یک مطب دندانپزشکی کوچک با یک یا دو صندلی ممکن است به اندازه یک مرکز پزشکی بزرگ یا یک مطب دندانپزشکی با چندین صندلی و گزینه های مختلف درمانی به هوای فشرده ثابت نیاز نداشته باشد. در برخی موارد، یک کمپرسور هوای دندانپزشکی را می توان در یک صندلی دندانپزشکی قرار داد، در حالی که سایر امکانات بزرگتر به یک اتاق جداگانه و یک سیستم پیچیده تر نیاز دارند. در هر صورت، شرکت Cattani Compressor مدل‌ها و طرح‌های مختلفی دارد که نیازهای مطب را برآورده می‌کند، از یک صندلی تا 32 صندلی.

 

هوای تصفیه شده

یکی از مهمترین جنبه های استفاده از هوای فشرده در کارهای دندانپزشکی، هوای تصفیه شده است. در واقع، برای ایمنی و سلامت بیمار، خلوص هوای خارج شده از کمپرسور هوا برای حفظ یک محیط بهداشتی در صندلی دندانپزشک بسیار مهم است. کمپرسور دنتی شاین تضمین می کند که هوای فشرده از ناخالصی ها از جمله باکتری های مضر پاک می شود. این هوای اجباری به بسیاری از ابزارهای دندانپزشکی نیرو می دهد و برای پاکسازی ناحیه عمل در حین تمیز کردن، درمان های زیبایی و کشیدن دندان استفاده می شود.

هوای فشرده باید عاری از تمام ذرات مضر باشد، در حالی که به دندانپزشکان و متخصصان بهداشت اجازه می دهد تا به جای نگرانی در مورد ایمنی بیمار یا عملکرد ثابت ابزارها، روی روند دندانپزشکی تمرکز کنند. درک نحوه عملکرد کمپرسور هوای دندانی برای رسیدن به این سطح از کیفیت بالا، یکی از راه‌های درک ارزش کمپرسور هوای دنتی شاین در ارائه بهترین مراقبت‌های دندانی است.

نوشته دیگر :   ورق کامپوزیت

اهمیت نقطه شبنم

هوا از نیتروژن، اکسیژن و بخار آب تشکیل شده است. دمای نقطه شبنم میزان بخار آب موجود در گاز است. هنگامی که هوا فشرده می شود، دمای نقطه شبنم با فشرده شدن هوا تغییر می کند. در یک کمپرسور هوای دندانپزشکی، کنترل میزان رطوبت هوا که برای استفاده در مطب دندانپزشکی ساطع می‌شود، ضروری است، زیرا رطوبت بیش از حد در هوای فشرده می‌تواند باکتری‌ها را حمل کند و به ابزارهای حساس دندانی آسیب برساند. این عامل علمی بر نحوه استفاده کمپرسورهای هوا از سیستم های فیلتر داخلی خود تأثیر می گذارد. کمپرسور دنتی شاین از یک سیستم فیلتر مدرن و همچنین سیستم های خشک کننده هوای ویژه در داخل کمپرسور استفاده می کند تا از بالاترین کیفیت هوای فشرده برای مصارف دندانپزشکی اطمینان حاصل کند.

استانداردهای بین المللی برای اندازه گیری دمای نقطه شبنم وجود دارد که کمپرسورهای دندانی را ملزم به کنترل اندازه ذرات برای ذرات باقیمانده، حداکثر دمای نقطه شبنم مجاز و حداکثر مقدار روغن باقیمانده در صورتی که کمپرسور هوا از روغن به عنوان ماده روان کننده استفاده کند، دارد. بر خلاف کمپرسورهای هوای سنتی که در عملیات صنعتی استفاده می شود، کمپرسورهای دنتی شاین بدون روغن هستند. این به کاهش تجمع ذرات و ناخالصی ها کمک می کند.

 

انواع کمپرسور هوا دندانپزشکی

دو نوع اصلی کمپرسور هوای دندانپزشکی برای استفاده در کلینیک های دندانپزشکی موجود است. کمپرسور هوا که از روغن استفاده می کند دارای مخزنی در کمپرسور است که روغن را در خود نگه می دارد. یاتاقان از روغن موجود در مخزن برای روانکاری استفاده می کند و به پیستون اجازه می دهد تا کار کند و هوا را فشرده کند. این نوع کمپرسور معمولاً برای اطمینان از عدم وجود بخارات هوا یا روغن آلوده به تعویض فیلتر نیاز دارد. بخار روغن می تواند بر تجهیزات دندانپزشکی و همچنین سلامت بیمار تأثیر منفی بگذارد.

کمپرسور هوای بدون روغن از طراحی خود روان کننده برای نگهداری دستگاه استفاده می کند. در بیشتر موارد، به دلیل ایمنی که برای بیمار فراهم می کند، ترجیح داده می شود. کمپرسور دنتی شاین به دلیل طراحی کمپرسور هوای بدون روغن در این زمینه شناخته شده است.

https://garch98.ir/سلفی-با-دندان-های-بهتر/