این نوع لوله به عنوان استاندارد در ایران و سایر نقاط جهان مورد استفاده قرار لوله کاروگیت می گیرد. همچنین یکی از پرکاربردترین سایزهای کاروگیت در سطح ایران و جهان است. لذا کیفیت بالا در کنار وزن پایین امکان رقابت را به ما داده است تا حتی در جمع برترین صادر کنندگان این محصول در سایزهای مختلف باشیم. در صورتی که در سفارش یا قرارداد خرید لوله کاروگیت ذکر شده باشد، باید به خریدار گواهی­نامه ­ای از تولیدکننده یا آزمایشگاهی مستقل تحویل داده شود. نکته ای که موجب شده است پایپ گستر سرآمد تمامی شرکتهای تولید کننده لوله کاروگیت باشد. چرا که از سایز 4 اینچ آغاز و تا سایز 3500 میلیمتر معادل قطر دهنه 3.5 متر تولید میگردد. چرا که امکان عدم بارگیری وجود خواهد داشت! چرا که میتوان از فضای خالی زیرین سازه های فولادی استفاده نمود. لوله کاروگیت به عنوان لوله های خنک کننده نیز، مورد استفاده قرار می گیرند. این فلنچ ها صفحات چدنی هستند که، در اتصالات لوله ها به همراه واشر مورد استفاده قرار می گیرند. قبل از صحبت راجع به قیمت لوله کاروگیت خوب است بدانید که کارخانه تولید کننده این لوله ها دارای برترین خط تولید راه اندازی شده در ایران است که راه بروز هر گونه مشکل و خطایی را می بندد، بنابراین محصولاتی بدون نقص و با خطای صفر درصد از خط تولید خارج می شوند و در اختیار متقاضیان قرار می گیرند.

 

یکی از اولین کاربردهای ثبت شده بتن به امپراتوری روم، حدود قرن دوم قبل از میلاد باز میگردد. اگر به دلیل تابش آفتاب، دمای لوله به طور محسوسی بالاتر از دمای ترانشه باشد، لوله باید قبل از خاکریزی نهایی اندکی پوشانده شود. به غیر از مقاومت در برابر تابش آفتاب، لوله های کاروگیت در برابر مواد شیمیایی نیز مقاوم هستند. آسانترین راه مراجعه به سایت شرکت های تولید کننده می باشد زیرا قیمت هر روز بروزرسانی می شود و شما می توانید در صورت تمایل محصول مورد نظر را خریداری نموده و در وقت و هزینه خود صرفه جویی نمایید. طراحی و تولید این مدل برای عمق دفن بیش از 6 متر صورت میگیرد. لازم به ذکر است که LONG TERM RING STIFNESS باید بیش از 64 کیلو نیوتن بر متر مربع باشد و نه مقاومت حلقوی کوتاه مدت! لوله کاروگیت 315 با مقاومت مکانیکی 31.5 کیلو نیوتن بر متر مربع، همواره دارای تقاضای بسیاری است. لوله کاروگیت 160 دارای مقاومت حلقوی 8 یا 16 یا 31.5 و یا 64 کیلو نیوتن در کارخانجات پایپ گستر قابل تولید است.

لوله 160 کاروگیت یکی از پرمصرف ترین سایزها است. این سایز در بازار به سایز کاروگیت 125 معروف است. لوله کاروگیت سایز 300 میلیمتر، دارای مقاومت مکانیکی 4کیلونیوتن بر مترمربع تا 63 کیلو نیوتن بر متر مربع است. کارخانه تولید لوله کاروگیت بر خلاف لوله پلی اتیلن تک جداره که نیاز به طول سوله بیشتری دارد نیاز به فضای بیشتر برای انبارش کالا دارد .لوله کاروگیت بوسیله دستگاه اکسترودر تولید می شود ، این دستگاه شامل دو مسیر تزریق اکسترودر می باشد که یکی لایه بیرونی را تزریق میکند و دیگری لایه داخلی را پس از ورود مواد به داخل قالب هر دو لایه محکمی به یکدیگر میچسبند و هر دو تشکیل لوله کاروگیت را میدهند که لوله ای بسیار مقاوم در برابر بارهای ترافیکی می باشد. این نوع اتصالات از طریق تزریق پلاستیک در قالب های مورد نظر ساخته میشود. این لوله در شاخه های 3 متری، 6 متری و یا 12 متری در بازار در دسترس میباشد. لولههای جدا چاه به دو نوع شیاردار و بدون شیار تقسیم میشوند که طول شاخه هر کدام، تفاوتهایی با یکدیگر دارند. مدل سایز 250 میلیمتر در شاخه های 3، 6 و 12 متری ساخته میشود.

 

انواع اتصالات کاروگیت شامل کوپلر ها، زانو و سراه و سراه تبدیل در سایز های مختلف تولید می شود. همچنین قدرت تحمل بار ترافیک و خاک تا عمق های مختلف را بسته به مقاومت حلقوی مورد نیاز، خواهد داشت. انعطاف پذیری بالا لوله های فاضلابی کاروگیت سبب عملکرد بهتر در نصب و طول عمر بیشتر آن ها میشود. همچنین به لحاظ اتصالاتی، سایز لوله 400 بصورت کوپلر سر خود تولید میشود. نکته جالب مربوط میزان ظرفیت تولید این سایز است. هزینه های مربوط به حمل و نقل آن زیاد نیست. دیگر کاربرد لوله کاروگیت 2000 میلیمتر، مربوط به ساخت ایستگاه پمپاژ است. لوله کاروگیت بر اساس استاندارد های DIN و EN تولید میگردد این لوله ها برای انتقال فاضلاب های خانگی و شهری و صنعتی و در سایز های بالا برای ساخت منهول پلی اتیلن ، سپتیک تانک پلی اتیلن ، چربیگیر پلی اتیلن ، ایستگاه پمپاژ، پل زیر جاده ها ، پکیج تصفیه فاضلاب و … شرکت توسعه هنر متین تولید کننده نمونه انواع لوله های فاضلاب پلی اتیلنی دوجداره، منهول های ایستگاه های پمپاژ، لوله های کاروگیت فاضلاب، لوله دوجداره ی پلی اتیلن برای انتقال فاضلاب، لوله پلی اتیلن دوجداره ویژه انتقال محصولات و مواد نفتی، لوله و اتصالات پلی اتیلن دریایی، منهول های پلی اتیلن گذر مستقیم و جانبی مناسب برای تمام اندازه ها، زانوهای پلی اتیلن در تمام اندازه ها مناسب ها برای تمام قطرها، آمادگی و پتانسیل خود را برای اجرای انواع پروژه های انتقال فاضلاب ,ساخت و تولید انواع محصولات گفته شده اعلام می دارد.

نوشته دیگر :   بک لایت نمایشگرهای LCD

 

اما لوله های پلیاتیلن به اندازهی کافی انعطاف پذیرند که نصب آسان و به صرفهی اقتصادی را فراهم میکنند. با صادر کردن این کالا ها زمینه و بستری برای اشتغال زایی با به کار گیری نیروی انسانی فراهم می شود و همچنین موجب رونق اقتصادی کشور می شود. این سایز در کشور ایران صرفاَ برای شرکتهایی با درخواست بیش از 5 هزار متر، تولید می شود. بد نیست بدانید که کشور ترکمنستان دارای نوع طراحی خاصی برای انتقال فاضلاب و شبکه فاضلاب است. این روش در بازار فاضلاب بهداشتی بسیار رایج است. توصیه میشود که به قیمت واشر این مدل نیز به هنگام خرید توجه داشته باشید. های لوله کشی منتقل کردن آب و فاضلاب، به خصوص شیوه های دفع ثقلی،استفاده میشود . یکی از مهم­ترین مواردی که در هنگام تهیه و تأمین لوله­ های انتقالی در صنعت باید به آن توجه داشت مزایای آن هاست که با اطلاع داشتن از آن ها می ­توانید متوجه شوید مناسب صنعت و کاربردی که مدنظر دارید هست یا خیر؟ شناخته شده است که خوردگی میکروبی بتون در فاضلاب توسط سولفید هیدروژن ایجاد می شود، اگرچه نقش فاضلاب در تنظیم فرآیندهای خوردگی به خوبی درک نشده است.

 

از جمله دیگر کاربردهای آن، استفاده به عنوان شبکه جمع آوری فاضلاب در عمق دفن 1 تا 6 متر با ترافیک روی لوله و یا بدون ترافیک روی لولههای کاروگیت است. این لایه به عنوان لایه مقاوم سازی لوله در ترانشه محسوب می شود و وظیفه دارد بارهای وارد به لوله را به خاک های کناری انتقال دهد. استاندارد ایران برای مصارف فاضلابی بهیچ عنوان هیچ لوله ای بجز 31.5 کیلونیوتن را تائید نمی نماید لذا در ایران لوله فاضلاب کاروگیت استاندارد به لوله ای گفته می شود که 31.5 کیلونیوتن بر مترمربع مقاومت مکانیکی داشته باشد. این مدل لوله به شدت در انتقال فاضلاب و استفاده بجای جوی آب کاربرد دارد. از این مدل در انتقال فاضلاب بصورت ثقلی با عمق دفن نهایتا 2 متر استفاده میشود. لوله کاروگیت در اندازههای مختلفی تولید میشود. در نتیجه قیمت لوله کاروگیت پایین تر خواهد بود! این مدل با قطر داخلی 300 و قطر خارجی 349 میلیمتر در دسترس خواهد بود. سطح داخلی این لولهها صاف است. مواد اولیه این نوع لوله دوجداره فاضلابی دوجداره، EX3 پتروشیمی امیرکبیر یا پتروشیمی اراک می باشد.

 

بطور استاندارد تا 10درصد میتوان از مواد اولیه ضایعاتی خود کارخانه در تولید لوله کاروگیت استفاده نمود. از همین رو انتخاب و خرید لوله کاروگیت سایز ۲۵۰۰ میلیمتر میتواند انتخاب بسیار مناسب و البته غول پیکری باشد. مقاومت مکانیکی سایز 400 از 4 کیلونیوتن تا 128 کیلونیوتن متغیر است. همه این مواد در چند شکل متفاوت مخلوط می شوند و از این رو فرآیند تولید در پنج روش دسته بندی می شود. این مدل بصورت کوپلر سرخود تولید و روانه بازار می شود. این مارک ها از بهترین برند های تولید کننده این محصول می باشند و محصولات خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه به بازار عرضه می کنند. چراکه در گذشته از لوله های فلزی استفاده می کردند، که این لوله ها در مجاورت با فضاهای مرطوب، دچار زنگ زدگی و اکسید شدن می شده اند. البته تأکید میکنیم که منظور ضایعات خود کارخانهی سازنده است و نه دیگر کارخانجات.