این پانلها به صورت دو رو ورق، یک رو ورق یک رو فویل، یک رو ورق یک رو نایلون و یک رو ورق یک رو کاغذ تولید میشوند. ساندویچ پانل اکونومی فولادغرب که دارای ثبت اختراع میباشد با عایق پلی استایرن با ضخامتهای مختلف میباشد که روی آن ورق رنگی گالوانیزه و کاغذ ضدآب برای ورق زیر تولید میگردد. متریال دیوارهای تریدی پنل، از شبکههای فلزی (فولاد گالوانیزه) و فوم پلیاستایرین (یونولیت) است. از این نوع فوم در عایق میانی استفاده کنید تا هزینه ها به حد زیادی کاهش یابد. فومهای سخت مانع از اتلاف انرژی شده و انتشار کربن دی اکسید را کاهش میدهند اما قطعا تفاوتهایی نیز با یکدیگر دارند. فرآیند ساخت این مدل دیوارها بدینگونه است که پنلهای گچی به شکل کام و زبانهای در کنار یکدیگر قرار گرفته و با ملاتی که ماده اصلی آن گچ است بهم دیگر متصل میشوند. گچ و سیمان 0.72 ضریب هدایت حرارتی گچ 28 برابر ضریب هدایت حرارتی پلی اوریتان، 24 برابر ضریب هدایت حرارت پلی استایرن و 18 برابر ضریب هدایت حرارتی پشم شیشه می باشد با مقایسه میان این نسبت ها به نتایجی مشابه با آنچه برای آجر رسیدیم خواهیم رسید. برای استفاده از ساندویچ پانل باید دلایل قابل قبولی وجود داشته باشد تا افرادی که در کار ساخت و ساز هستند از مصالحی مانند بلوک و آجر صرف نظر کرده و به ساندویچ پانل روی بیاورند.

پوشش سقف زیپ پانل

نکته قابل توجه در ساندویچ پانلهای تولید فولادغرب استفاده از ورقهای گالوانیزه رنگی فولاد مبارکه اصفهان میباشد که در بین تمامی ورقهای فولادی موجود در کشور از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. و از طرفی پوشش سقف زیپ پانل خود ساندویچ پانل های سقفی و دیواری از موادی مانند پلی یورتان پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه تولید میشوند و در پوشش آنها از ورق آلومینیم ساده و طرحدار رنگی، ورق آلوزینک ساده و طرح دار رنگی، ورقهای گالوانیزه رنگی و… سبکی فوقالعاده : به علت استفاده از مواد سبک در هسته این پانلها، وزن ساندویچ پانل به شدت کاهش مییابد. یکی از روشهای سبکسازی ساختمانها کاهش وزن تیغههای باربر است که به کمک پانلهای ساندویچی انجام میگیرد. در سردخانه کنترل اتمسفر میزان اکسیژن و برخی از گازهای دیگر مانند اتیلن مرتب کنترل شده و در صورتی که میزان آن از حد معین شدهای بیشتر باشد به کمک روشهایی آن را کاهش میدهند. ساندویچ پانل دیواری به کمک رول پلاک انجام می شود ولی ساندویچ پانل سقفی به دلیل ظاهر متفاوت آن باید آب بندی شوند تا تا مقابل نفوذ آب و رطوبت مقاوم باشند. این مشخصات و ویژگی ها باعث شده تا این چسب جنس پلی اورتان برای آب بندی و متصل کردن ساندویچ پانل ها هم به کار برود.

 

پوشش سقف

برای نصب دیوارهای پیش ساخته باید، چسب مخصوص دیوار که از جنس خود دیوار بوده و دارای چسبندگی بالایی است را به مقدار مناسب تهیه کرد. پوشش سقف این پانل دارای عرض مفید (14.1) متر و گستره ضخامت از( 2 تا 20 )سانتیمتر است. ساختوساز با ساندویچ پانل, ضمن از بین بردن هزینههای افزودن عایق به سیستمهای ساختمان پس از ساخت، به عایق حرارتی بهتر، بهرهوری انرژی و دوام بالاتری میانجامد. نیازی به ایجاد لایه محافظ نیست و ظاهر ساندویچ پانل پلییورتان بهتر است. دانسیته پایین ساندویچ پانل دیواری اثبات می کند که این پانلها در ساخت و ساز فضای کمتری را اشغال می کنند. ساندویچ پانل پشم سنگ (rock wool sandwich panel) از دو لایه ورق گالوانیزه یا آلوزینک با یک هسته میانی بهعنوان عایق، که جنس عایق آن از پشم و سنگ است تشکیلشده است. وجود یونولیت و فولاد گالوانیزه در این نوع دیوارهای پیشساخته باعث خاصیت ضدآب و در نتیجه جلوگیری از قارچ و کپک در بافت دیوار خواهد شد.

 

دانسیته عایق: دانسیته عایق بر اساس نوع کاربری انتخاب میشود. ساندویچ پانل های دیواری، بر حسب هدف کاربردی آنها به انواع مختلفی تقسیم می شوند. ساندویچ پانل یک گزینه عایق ساختمانی بسیار بادوام ، مستحکم و کم مصرف است. ساخت یک ساختمان با سیستم ساندویچ پانل با صفحات عایق بسیار سریعتر و مقرونبهصرفهتر از نوع ساختوساز آجر و ملات است؛ در عین حال به دلیل مواد عایق قابلبازیافت در صفحات، یک انتخاب سازگار با محیطزیست نیز محسوب میشود. در ساخت این نوع سوله ها از آجر زرد رنگ 8 سوراخه استفاده می شود. ضخامت، اندازه، کاربرد و نوع دیوار پیشساخته تاثیر زیادی دارد. به این صورت که سایت ها و شرکت های بسیار زیادی با راه اندازی فروش اینترنتی محصولات خود، خرید را بسیار آسان نموده اند. ساندویچ پانل سقفی Roof Sandwich Panel پوششی برای سقف است و به صورت دو لایه ورق که میان آنها فوم عایق تزریق شده است ساخته میشود. ساندویچ پنل ها یا ساندویچ پانل ها، از مصالح ساختمانی میباشند که ابتدا در کارخانهها تولید شده و بصورت آماده به محل نصب منتقل میشوند و به منظور ایجاد پوشش مناسب و مدرن برای انواع سقفها و دیوارها به کار میروند.

نوشته دیگر :   انواع لوازم خانگی برند بیم

 

در ابتدا ساندویچ پانلها، به منظور ساخت، تجهیز و پوشش در وسایل نقلیه مانند هواپیماها و قطارها به کار میرفتند؛ حدودا از سال 1930 به بعد، به دلیل قابلیت نصب ساندویچ پانلها در انواع سازههای صاف و مسطح یا دارای خم و منحنی، استفاده از آنها در عملیات ساختمانسازی در مکانهای مختلف رونق گرفت. این ماده عایق مورد استفاده در ساندویچ پانل میبایست بسیار نرم و سبک و دارای خواص فیزیکی خاص باشد. ساندویچ پانل مصالحی با ساختاری سبک و مرکب است که از دو طرف به دو لایه محدود شده است و در وسط آن یک لایه عایق قرار دارد. برخی از تولید کنندگان ساندویچ پانل را از نظر ساختاری به چند دسته تقسیم می کنند، مانند، ساندویچ پانل های عایق صوتی، ساندویچ پانل های حرارتی، ساندویچ پانل های معمولی، ساندویچ پانل های ضد رطوبت. برای خرید دیوار پیشساخته و اطلاع از قیمت آن باید به برخی موارد دقت کنید. حل مشکلاتی نظیر زمان طولانی اجراء، عمر مفید کم و یا هزینه زیاد اجرای ساختمانها نیازمند ارائهی راهکارهایی به منظور استفاده عملی از روشهای نوین و مصالح ساختمانی جدید جهت کاهش وزن و کاهش زمان ساخت، دوام بیشتر و نهایتاً کاهش هزینه اجراست.

ورق ایستادرز

وزن سبک ساندویچ پانلها، باعث کاهش وزن سازههایی با متراژ بالا و بزرگ میشود. ساندویچ پانل پشم سنگ بسیاری از کاربردهای ساختمانی فولادی مانند: خارجی را پوشش می دهد. پس از نصب تمامی مراحل دیوار پیش ساخته به منطقه موردنظر، باید تمام مقاطع درزگیری شود تا استحکام، ترکهای ریز و تمام حفرهها پوشش و حفظ شود. این فنآوری ورق ایستادرز عبارت است از کاهش وزن تمام شده ساختمان با استفاده از تکنیکهای نوین ساخت مصالح جدید و بهینهسازی روشهای اجرا، کاهش وزن ساختمان علاوه بر صرفهجویی در هزینه زمان و انرژی زیانهای ناشی از حوادث طبیعی مانند زلزله را کاهش داده و صدمات ناشی از وزن زیاد ساختمان را به حداقل میرساند. در حقیقت ، ساخت این فضاها اغلب برای تأمین عایق صوتی و کاهش هزینه ها ، استفاده می شود . استفاده از قطعات پیشساخته باعث فشرده کردن جداول زمانی پروژه و کاهش مدت زمان ساخت خواهد شد. از این مصالح که امروزه به سرعت در حال جایگزین شدن مصالح سنتی هستند، برای تولید دیوارهای پیشساخته پانلهای ساندویچی استفاده میشود، که شامل دو لایه ورق و یک هسته عایق است. ساندویچ پانل یکی از بهترین مصالح نوین ساختمانی برای جایگزین شدن با مصالح سنتی است.

 

در انتخاب فروشنده ساندویچ پانل باید سابقه و تجربه آن شرکت را هم مد نظر قرار دهید. در طی ۵۰ سال اخیر ساندویچ پانل به عنوان عضوی که از گزینههای به صرفه اقتصادی در ساختوساز، مطرح شده است. عوامل مختلفی بر روی قیمت کانکس ساندویچ پانل دست دوم تأثیر گذار هستند. کانکس راکو همواره برای تولید محصولات پانلی خود و برای اجرای سازه های بزرگ ساندویچ پانل را بکار می برد و در کنار آن نیز برای استفاده تولید کنندگان و سازندگان سازه های سبک اقدام به فروش ساندویچ پانل دیواری و سقفی با انواع مشخصات فنی و ضخامت های مختلف می نماید که برای خرید می توانید با دفتر فروش کانکس راکو تماس حاصل فرمائید. ساندویچ پانل دیواری مشهد : ساندویچ پانل دارای انواع متفاوتی باشد که یکی از آنها به عنوان ساندویچ پانل دیواری مورد استفاده قرار می گیرد. این لایه، دارای یک عایق سبکوزن از جنس موادی مانند پشم شیشه، پشم سنگ، پلی اتیلن، پلی اورتان و غیره میباشد که ساندویچ پانلها را به گزینه مناسبی برای عملیات ساختمانی مختلف تبدیل میکند. بیشتر ساندویچ پانلها بصورت 3 لایهای در انواع مدل ساخته میشوند؛ لایههای بیرونی که از جنس یک ماده سخت و سفت مانند فولاد و ورق گالوانیزه هستند و به هر یک از آنها یک هسته سبکوزن متصل شدهاست، به عنوان نمای طراحی ساندویچ پانل گنجانده میشوند؛ این دو لایه، در رنگها و طرحهای مختلفی ساخته میشوند.