تاثیر هیات مدیره بر ارزش¬گذاری سهام در عرضه¬های عمومی اولیه- قسمت ۱۱

نتایج تحقیق

 

 

عنوان تحقیق

 

 

محقق

 

 

 

سرمایه گذاران بصورت غیرعاقلانه نسبت به سهامی که تازه به بورس عرضه شده است دید خوبی دارند و این باعث می شود تا قیمت سهام بصورت موقت افزایش پیدا کند.
تصویر درباره بازار سهام (بورس اوراق بهادار)

 

 

ارتباط عرضه های عمومی اولیه و علایق زودگذر سرمایه گذاران

 

 

آگاروال و ریولی
(۱۹۹۰)

 

 

 

۱)سهامداران نهادی درمورد سرمایه گذاریهای خود باید به منافع بلندمدت توجه نمایند و۲) مدیران نباید خود را بر اساس عملکرد کوتاه مدت مورد ارزیابی قرار ندهند تا مسایل و مشکلات مربوط به عدم انگیزه در بین مدیران از بین برود.

 

 

سهامداران نهادی و عملکرد کوتاه مدت بازار

 

 

چرخام
(۱۹۹۴)

 

 

 

هر میزان سطح مالکیت نهادی در شرکتها افزایش می یابد عدم تقارن اظلاعات کمتری بین مدیران شرکت و سایر اشخاص مرتبط در بازار سرمایه وجود خواهد داشت.

 

 

اثرات عدم تقارن بین مدیران و سهامداران در رابطه با سودآوری از نطر مقدار و زمان در شرکتهای ژاپنی

 

 

جیانگ و کیم
(۲۰۰۰)

 

 

 

۱)هزینه های نمایندگی بواسطه کاهش ارزش شرکت افزایش می یابد ۲)شرکتها عموما هزینه های نمایندگی را بواسطه افزایش ارزش شرکت به حداقل کاهش می دهند.

 

 

آیا مزایای عرضه عمومی اولیه ارزش شرکت را افزایش می دهد ؟

 

 

رابرت و میشاییل
(۲۰۰۰)

 

 

 

بین هزینه های نمایندگی از یک طرف و شاخصهای هیات رئیسه، ساختار هیات مدیره، مالکیت سهام و عملکرد کوتاه مدت شرکتها از سوی دیگر در نمونه هایی از عرضه های عمومی اولیه پیوندهای مخفی وجود دارد.

 

 

نقش ها و وظایف حاکمیت شرکتیو واکنش بورس اوراق بهادار

 

 

ایگور و کیت
(۲۰۰۱)

 

 

 

بین اندازه هیات مدیره و ارزش بازار سهام رابطه ای محکم برقرار است.

 

 

رابطه بین حاکمیت شرکتی و عملکرد شرکتها در روسیه

 

 

برنارد بلک
(۲۰۰۱)

 

 

 

در اغلب عرضه های عمومی اولیه سهام شرکتها ارزان قیمتگذاری میشوند و این نتایج فرضیه های ریسک آتی ،علامت دهی و ادواری بودن بازار را در توجیه پدیده ارزش گذاری زیر قیمت بیان مینماید.

 

 

بررسی ارزش گذاری زیرقیمت در بازار سوئیس

 

 

درابتز و دیگران
(۲۰۰۳)

 

 

 

فاکتورهایی در خصوص شرکتها وجود دارد که میتوان از طریق آنها حاکمیت شرکتی را بهتر توضیح داد از جمله فرصتهای سرمایهگذاری در صنعت، تولید انحصاری، محیط رقابتی، فضای اطلاعاتی و قدرت نفوذ.

 

 

بررسی حاکمیت شرکتی و عناصر آن از جمله هیات مدیره، آئین نامه ها و قوانین مربوط به آن

 

 

استوارت و دیگران
(۲۰۰۳)

 

 

 

بین نسبت مدیران غیرموظف و عملکرد رابطه مثبتی وجود دارد.

 

 

رابطه بین مدیران غیرموظف و عملکرد

 

 

برون و کیلر
(۲۰۰۴)

 

 

 

عموما بین استقلال هیات مدیره و ترکیب مدیریت با عملکرد شرکت رابطه قوی و معناداری وجود دارد.

 

 

نقش ساختار مدیریت شرکت بعنوان ابزار راهبری شرکتی بر عملکرد شرکت

 

 

عبداله
(۲۰۰۴)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *