دانلود پایان نامه درمورد فرهنگ اصطلاحات

characters do moral actions and also if negative characters do immoral actions the serial orientation is positive, otherwise, serial orientation has been considered negative.
The survey of behaviors indicates that in this TV serial, 491 behaviors equal to 50/3 percent are positive moral behaviors of a total of moral and immoral behaviors. The TV serial orientation is positive in 480 behaviors from a total of 491 moral behaviors and in 11 behaviors the TV serial orientation is negative. 96 behaviors equal to 9/8 percent are unavoidable (necessary) moral behaviors. From a total of unavoidable moral behaviors, the TV serial orientation is positive in 92 behaviors and in 4 behaviors, is negative. 220 weak(small) sins equal to 22.6 percent, are shown in this TV serial. from a total of weak sins, the TV serial orientation is positive in 137 behaviors and is negative in 83 behaviors. In addition 169 strong (big) sins equal to 17/3 percent, have been shown. From a total of these sins, the TV serial orientation is positive in 112 behaviors and in 57 behaviors, is negative.
The results tend to show in terms of quantity, and equal coding to the behaviors, 84 percent of serial behaviors are positive and propagate the ethical behaviors and on the contrary 16 percent of behaviors are considered negative. But due to the mentioned reasons in the results section about the quality of presenting ethics, we presumably accept the success of the serial.
Key Words: religion- Islam-ethics- value- moral and immoral values- Madar e Sefr Darajeh
I.R.I.B University
Thesis Submitted in Partial Fulfillment
of the Requirements for the Degree of Master of Art (M.A) in Social Communication Sciences (Research in Communication)
An Investigation On
“MADAAR e SEFR DARAJE” Serial in Accordance Islamic Ethical Values
by:
Hamid Yazdi
Supervisor:
Dr. Ali Reza Kaviani
Advisor:
Hava Saaber aamoli
Summer 2009
1- قطعه‌ای که در ظاهر آسان نماید ولی نظیر آن گفتن مشکل باشد مثل شعر و نثر سعدی
2 -Value
3- Anti _ Value
1- Ubguity
5- Confomity
6- Imitation
7 – Compliance
8 – Identification
9 – Socialization
10 – Internalization
11 – Soloman Asch
12 – Albert Bandura
13 – Accumulation theory
14 – Modeling theory
15 -Katz
16 – وقتی عملی به طور مکرّر انجام پذیرد، در هر بار معنی حاصل از آن در روح انسان اثر می‌گذارد و پس از مدتی در روح رسوخ پیدا کردن و در نفس مستقر می‌شود. در این صورت گفته می‌شود که آن صفت به صورت “ملکه” درآمده است. وقتی صفتی به صورت ملکه در آید،زوال آن بسیار مشکل است. زمانی که صفتی به صورت ملکه در نیامده است، ازآن تعبیربه “حال” می‌شود.بنابراین،”حال” آن حالت نفسانی است که هنوزدر روح رسوخ نکرده ودر نتیجه به سهولت زوال پذیراست. صدور افعال مناسب با صفتی که به صورت ملکه در آمده است، سهل، امّا زمانی که به صورت “حال” است خالی از صعوبت و تکلّف نیست.
17 – Berger
18 – Pepper & Sills
19 – Hiller
20 – Scales
21.Richdrd Scheefer
22. Erice Goode
23 – آیه 15
24 – آیه 23
25- ذاریات، آیه 34
26- بیراه گردانیدن (تاج المصادر: بیهقی)، گمراه گردانیدن(منتهی الارب)، گمراه کردن (ترجمان تهذیب عادل ص 14) (مجمل اللغه) (زوزنی) بیراه کردن (مجمل اللغه) (دهخدا: ج 2، ص2433).
27- سفینه‌البحار: ماده صدق، ص 262.
28 – همان: ماده غشش، 262ص.
29- بقره آیه 178 و 179، مائده آیه 45.
30- نساء آیه 92
31- بقره، آیه 194
32- کلینی، ج 2، ص 350
33- باتخلیص.
34- کلینی، ج 2، ص 358.
35- حّرعاملی، ج 12، ص 197
36- کلینی، ج 2، ص 324
37- سوره لقمان، آیه18.
38- نوری، ج 9 ص 74.
39 – عنکبوت، آیه 46.
40 – نور آیه 30 و 31
41 – مومن، آیه 19
42- ری‌شهری، ج 3، صص 1187-1186.
43 – کلینی، ج 2، ص 307.
44- وراّم، ج1، ص 109.
45- ورّام، ج 1، ص 109.
46- نوری، ج 2، ص 553.
47 – کتاب، سنت، عقل و اجماع.
48- ابن شعبه، 1404 ق، ص 305.
49- حرّ عاملی، ج 3، ص 235.
50- حر عاملی ، ج 8، ص 578.
51- همان ، ج 11، ص 102.
52- مومن، آیه 63.
53- مجلسی، ج 93، ص 155.
54- کلینی، ج 2، ص 243.
55-همان، ج 2، ص 67.
56- با اندکی تلخیص.
57- کلینی، ج 2، ص 81 .
58- همزه، آیه 1
59- کلینی،ج2،ص365
60- قمی، ص 109
61- حرّ عاملی، ج 3، ص 266
62- کلینی، ج 2، ص 359
63- کلینی ، ج 2، ص 93
64- نوری، ج 2، ص 69.
65- مجلسی، ج 72، ص 50.
66- مجلسی ،ج72،ص51
67- کلینی، ج 2، ص 347
68- کلینی، ج 2، ص 347.
69- همان، ص 360.
70-همان.
71- مجلسی، ج 73، ص 168.
72- کلینی، ج2، ص327.
73- شعرا، آیه‌های 199-198.
74- پُر
75- کلینی، ج2،ص 303.
76- آیه 12.
77- با اندکی تخلیص.
78- مجمع‌البیان، ذیل آیه 160ـ159، سوره بقره.
79- حویزی، ج5، صص84ـ83 .
2- آمدی، ص467، ح10740.
81- همان، ص467، ح 10733.
82-همان ح 10730.
83- نوری، ج8، ص461.
84- کلینی، ج2، ص 337.
85- با اندکی تخلیص.
86- بقره آیه 264.
87- مجلسی، ج75، ص 460.
88- مجلسی، ج 75، ص 461.
89- با اندکی تخلیص.
90- بقره، آیه 168.
1- کلینی، ج2، باب خلف الوعد
2- صف آیه 2
93 – مؤمنون، آیه 71.
94- نهج‌البلاغه، بخش‌نامه‌ها، شماره 47
95- طیب، ج 7، ص 260.
96- طباطبائی، ج 11، ص 237.
97 – کلینی، ج 2، ص 303.
98- هرعملی که انسان انجام می دهد دایر مدار یکی ازموارد احکام پنج گانه شرعی زیراست:
واجب:هرامری که انجام آن از نظر شرعی الزامی است(باید انجام داد).
مستحب:پسندیده، مطلوب – چیزی که مطلوب شارع است ولی الزامی و واجب نیست.
مباح: هر فعلی که از نظر شرعی نه ممدوح است و نه مذموم است.
مکروه: ناپسند، نامطلوب- آنچه انجام دادن آن حرام نیست ولی ترکش بهتراست.
حرام: ممنوع – هر عملی که از نظر شرعی ترکش لازم است(نباید انجام داد)(سیستانی،1385،صص539-524).
99- الکبائر کلّ ما اوعدالله علیه النّار (کافی).
100 – بقره، آیه 191.
101- منبع: Jew- blogfa, com/post – 53. aspx
102 – منبع: بی بی‌سی به نقل از alef.ir
103 – به نقل از tebyan-net/politics- social/ Media/Radio -TV.html
104 – نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما ازسریال‌های پخش شده از شبکه اول سیما درسال 1386
105- 74درصد از بینندگان سریال اظهار کرده‌اند که بین یهود و صهیونیست تفاوت وجود دارد، در حالی که حدود 50درصد از غیر بینندگان به این موضوع اشاره کرده‌اند(نظرسنجی مرکز تحقیقات،1386،ص8).
106- خبرگزاری فارس کد خبر : 860310446
107- صاحب تألیفات: “پان ترکیسم و صهیونیسم” و “از جولانگاه استر تا وادی صهیون”، “سیاست و حکومت رژیم صهیونیستی، با رویکردی حزبی”، ” استراتژی مهار دوگانه” و”نسبت یهود با مهاجرت”.
108- با تخلیص
109- منبع: www. Jew- blogfa. com/post- 533. aspx به نقل از روزنامه حزب‌ا…
110- منبع: www. Tebyan.net به نقل از علی مطهری
111- در فرهنگ اصطلاحات سینمایی Tilt به معنای حرکت دوربین روی محور ثابت، مثل شخصی که ایستاده و طول ساختمان بلندی را از بالا تا پایین(یا بر عکس) با حرکت سر نگاه می کند، می‌باشد.
112-Content analisis
113- Unit
114- Category
1-Scene
2-Cut
3-Cut
منبع:4- www.2 . irib/ amouzesh/h/page.asp
5- paragraph
1- در فرهنگ واصطلاحات سینمایی شخصیت اصلی چنین تعریف شده است: در فیلم به فردی گفته می‌شود که مجموعه رویداد‌ها حول محوراو اتفاق می‌افتد.
121- طعنه‌زدن(معین،ج2،ص2227)
122- ستیزیدن(معین،ج1،ص727): نزاع کردن، لجاجت کردن، نافرمانی و گردن‌کشی کردن(معین،ج2،ص1837)
123- رشوه دهنده- رشوه گیرنده(معین،ج2،ص1624)
124 – صحنه معمولاً حاوی نور و موسیقی شدید و حرکت قابل درک دوربین، در کنار میزانسن و بازی‌های غیر عادی و کاملاً جلب توجه کننده است؛ در متن صحنه رفتارهای بسیار احساس برانگیز، اتفاقات مشقت آمیز و حتی جراحت، بریده شدن اعضای بدن و قتل دیده می شود.
—————
————————————————————
—————
————————————————————
1

دیدگاهتان را بنویسید